آزادوار شهری به قدمت تاریخ

سید "علی ارکانی فرد" در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی در راستای تعلیم و تربیت اسلامی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از جمله اهداف راه‌اندازی این کتابخانه است.

 

ارکانی‌فرد خاطرنشان کرد: طی سفر رییس جمهور به این استان شش مینی‌بوس برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در نظر گرفته شده بود که مهیا کردن آن‌ها جزو تعهدات اداره کل آموزش و پرورش استان است.

 

وی ادامه داد: دو مینی‌بوس دیگر نیز قرار بود از طریق دفتر مدیر کل شهری و روستایی استانداری آماده شود که تاکنون هیچ کدام از این تعهدات عملی نشده است.

 

ارکانی فرد با اشاره به اینکه اگر این مینی‌بوس‌ها آماده و تحویل شوند تعداد بسیاری از روستاها می‌توانند از کتابخانه سیار برخوردار شوند، افزود: با توجه به کمبود امکانات فرهنگی و محدودیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در احداث مراکز ثابت فرهنگی در روستاها، کتابخانه‌های سیار روستایی می‌توانند این امر را به انجام برسانند.

 

این مقام مسوول رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را اعتلای سطح فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی اعم از شهری و روستایی بیان کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های سیار روستایی با حضور در روستاهای محروم سعی بر آن دارند تا عدالت اجتماعی را در حوزه فرهنگی به وجود آورند و همچنین زمینه های تفکر و تخیل سازنده کودکان و نوجوانان را فراهم کنند.

 

وی گفت: مربی مسوول امور فرهنگی در روستاها علاوه بر امانت کتاب به فعالیتهایی همچون قصه گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق می‌پردازد.

 

او یادآور شد: در سال گذشته دو دستگاه کتابخانه سیار در منطقه راز و غلامان با 250 میلیون ریال اعتبار فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی گفت: طی سال جاری سومین کتابخانه سیار در بجنورد افتتاح خواهد شد که 650 میلیون ریال اعتبار برای خرید خودرو و تجهیزات آن که شامل کتاب، لپ تاب، سی دی و دوربین هزینه شده است.


نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:کتابخانه سیار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است